کاربرد بی کربنات سدیم

کاربرد بی کربنات سدیم

 

کاربرد بی کربنات سدیم

امروزه در کشورهای مختلف دنیا از بی کربنات سدیم در صنایع مختلفی کاربردهای متفاوتی دارد. کاربرد  دارویی بی کربنات سدیم در تهیه و تولید داروهای ضد افسردگی انجام می گیرد حتی در قرص های جوشان از این ماده شیمیایی نیز استفاده می گردد بدین صورت که با ترکیب آب موجب تولید گاز دی اکسید کربن می گردد که در این ماه در صنعت دارویی کاربردهای مختلف و فراوانی دارد.

کاربرد بی کربنات سدیم در صنعت نساجی بسیار مرسوم  است که از این ماده شیمیایی برای تولید پارچه های ابریشمی مورد استفاده قرار می گیرد همچنین در فرایند رنگرزی هم بسیار کاربرد دارد . جوش شیرین به عنوان یک فاکتور در رنگرزی برای خنثی کردن استفاده می گردد. یکی دیگر از کاربردهای جوش شیرین در صنعت  ایمنی است به دلیل که این ماده برای انسان بی ضرر است در صورتی که استفاده از این ماده بیش از حد باشد سبب آسیب به انسان می گردد.

 کاربرد آرایشی و بهداشتی

یکی از پرکاربردترین استفاده از ماده بی کربنات سدیم  Sodium bicarbonate  می باشد که به عنوان یک لایه برداری بسیار قوی برای پوست مورد استفاده قرار  می گیرد. همچنین این ماده کمک می کند که بوی بد بدن را برطرف کند به همین دلیل طرفداران خاص خود را دارد. برای استفاده از این ماده کافی است در حمام 2/1 فنجان بی کربنات سدیم را در آب حل نمائید و از آن به عنوان لوسیون قوی برای پوست استفاده کنید که یک لوسوین خوب هم برای پوست های آسیب دیده در آفتاب است. همچنین با استفاده از دستور خانگی می توانید جوش های آکنه و سرسیاه را از بین ببرید. به دلیل اینکه PH پوست با استفاده از این ماده شیمیایی به تعادل می رسد کاربرد فراوانی در این صنعت دارد. در کنار این ها یک ماده ضدعفونی کننده قوی برای پوست است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *