کاربرد جوش شیرین

کاربرد جوش شیرین

 

کاربرد جوش شیرین

امروزه در بسیاری از موارد با کاربرد جوش شیرین سر و کار داریم که این ماده ارزان می تواند در بسیاری از موارد راه حل ارزان و سریعی برای افراد باشد که بتواند با استفاده از این ماده به مشکلات آشپزی و نظافت بپردازند. جوش شیرین یا همان بی کربنات سدیم است که در راستای حفظ محیط زیست می تواند نقش بسزایی داشته باشد. در اصل جوش شیرین کاربردهای شگفت انگیزی دارد که خیلی افراد اطلاعاتی کاملی از آن ندارد.

کاربرد غذایی جوش شیرین در آشپزخانه است که در خیلی از خانه ها این ماده موجود است بسیاری از خانم های خانه دار برای نرم شدن پوره سیب زمینی یا ترد کردن گوشت قرمز و سفید از این پودر استفاده می کنند. همچنین از این پودر در رفع بوها مورد استفاده قرار می گیرد که نقش فوق العاده ای برای از بین بردن بوهای در یخچال ، کفش ، دست ، سطل زباله  و… دارد. کافی است مقدار از پودر جوش شیرین را در یک پارچه نمدار بپیچید و در ظروف قرار دهید.

کاربرد بهداشتی جوش شیرین

بسیاری از افراد  بی کربنات سدیم  Sodium bicarbonate را به عنوان مایع تمیز کننده مورد استفاده قرار می دهد مقداری از پودر را در نیم لیتر آب حل می کنند و به صورت افشانه و محلول از آن برای تمیزی طوح استفاده می کنند. برخی از افراد تصور می کنند که استفاه جوش شیرین در غذا مضرر است و سبب مشکلات معده ای می گردد. در صورتی که این ماده شیمیایی نه تنها مضرر نیست بلکه به صورت یک آنتی اکسیدان قوی برای رفلاکس معده در بدن عمل می کند.

نکته قابل توجه در مورد جوش شیرین این است که در طول زمان تجزیه می گردد برای آزمایش این موضوع می توانید یک قاشق غذاخوری از این ماده را در سرکه حل نمائید اگر جوش شیرین به سرعت واکنش نشان داد این ماده سالم است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *